Wednesday, May 26, 2010

10 Golden Rules



Came across these rules. Some good points to ponder;

1. Examine life
2. Worry only about those things under your control
3. Treasure friendship
4. Experience true pleasure
5. Master yourself
6. Avoid excess
7. Be a responsible human being
8. Don't be a prosperous fool
9. Don't do evil to others
10. Kindness to others tends to be rewarded

Point no. 2 tu agak interesting jugak aku rasa. Selalu2 nya kita rasa kita boleh kawal semua perkara. Belajar2 lah "let go" kalau nak aman dunia kita!

So nak citer sket, last week aku agak sibuk sbb nak menghantar anak ke UIA, PJ. So, bermacam2 lah borang dan perjanjian yang perlu di tandatangan. Nak jadi citer, sudah lah borang2 tu payah betul nak di download dan masa semakin singkat. Bila boleh download hubby pulak gi KL ada training. Surat penjamin dia kena sign pastu kena minta tandatangan saksi lagi, kena mati stem lagi.

Cadang2 nya bila hubby balik malam tu boleh lah suruh dia tandatangan dan esok nya boleh lah aku cari saksi dan mati stem. Tup tup...bateri keter aku pulak flat malam tu! Sabor jer lah...I told ya, we cannot control everything!

Anyway, walau pun hubby aku cam nak naik angin malam tu sbb dia pun dah letih dan bila dia cari multimeter tak jumpa (aku lah suspect pertama dia bila barang dia hilang...hehehe) Aku pun control cun malam tu :)). Gasak lah, kalau gaduh pun bukan nya bateri keter tu elok semula. Hubby aku kena gi kejer juga keesokan nya. Mari kita lihat siapa yang kena....

Esok nya abang aku yang dah pencen tu datang dalam siri jelajah Malaysia. Lepas pekena lunch dgn butter prawn & ayam masak merah aku (kes bodek lah ni)...jeng jeng jeng..abang aku yang kena daaa...

Well, life is like that...jika Allah beri masalah kat kita, dah tentu Dia juga bagi penyelesaian nya. If life hands you lemons, make a lemonade!

No comments:

Related Posts with Thumbnails