Thursday, February 17, 2011

We make a difference...

Ada seseorang telefon saya dan meminta nasihat. Terus-terang sekali...kan senang begitu. Selalu nya saya jarang beri nasihat jika orang tidak meminta nya. Buat habis gas jer bak kata org Terengganu...ahaks. Tapi saya rasa itu salah...sepatutnya nasihat ni perlu di selit2kan semasa kita berbicara walaupun orang tidak meminta nya.

Tapi yang paling menarik nya, dia kata dia teringat pesan suami saya semasa dia bersekolah dulu. Suami saya kata...selalu2 lah duduk kat library. Nak tidur ke, nak rehat ker, nak buat apa ker ...duduk jer kat library tu. Dia kata dia masih ingat dia "make fun" kepada kata2 suami saya pada masa tu. Masa tu dia terserempak dengan kami di shopping complex. Hahaha....mmg confirm kita orang x ingat dah!

Tapi katanya...mmg dia buat apa yang suami saya pesan semasa dia belajar di UK dulu. Alhamdulillah sampai sekarang dia jadi orang yang suka dengan buku2 dan selalu bawa anak2 nya ke kedai2 buku.

Then it is so true again;
We all make an impact on the lives around us –which means we all have the ability to change the world.
~Nate St. Pierre, Founder of Love Drop

Apa nasihat yang dia minta...x payah lah saya citer pjg kt sini.

No comments:

Related Posts with Thumbnails