Monday, February 14, 2011

Why I was so busy...


Sebab apa saya busy sangat tahun ni...

1) Saya urus kan persekolahan Amirah utk darjah satu dan Ery utk tingkatan satu pada awal tahun. Ery duduk asrama jadi banyak keperluannya. Jaga Amirah tu...macam jaga 10 orang, macam2 ragam nya! Generasi Z lah kata kan...tahu apa yang dia mahu!

2) Kak Nyah dah Tingkatan 5. Result Tingkatan 4...hmmm sakit jiwa betul! Pergi pulak kesekolah dia berjumpa dengan guru2 berkenaan. So, kena pikir nak buat macam mana nak improve result dia! No play play gurl....

3) Rumah saya di masuki air pada 6 Jan. Jadi bukan satu kerja mudah utk membersihkan nya sbb cuma ada suami saya, saya dan Amirah sahaja kat rumah ni. Sampai hari ni pun masih belum habis settle lagi. Especially soal kain baju dan perabut2. Anyway, we are still working on the way out macam mana nak buat kalau hujan extraordinary lebat in the future.

4) Anak lelaki adik saya dapat sekolah Teknik, Kuantan. Jadi saya melayan tetamu utk beberapa hari dan melayan kerenah anak buah yang mengaruk tak nak tinggal di asrama. Standard lah tu bebudak ni...minggu2 "bercerai susu" kata kakak saya! Sekarang ni dia nampak OK duduk kat asrama tu. Walaupun call ibu dia 3x sehari dan saya kena ambil dia every week!

5) Opah saya meninggal dunia on 14th Jan , refer to my previous entry.

6) Suami saya ada kerja di Miri on 24th ~ 27th Jan. Mula2 tu malas nak ikut sbb Amirah bersekolah. Pastu...pikir punya pikir, nanti bila pulak boleh pergi ya? So, pejam kan jer lah mata...tak bodoh nya Amirah kalau ponteng sekolah 4 hari! Pinjam kata2 adik ipar saya...kwang3x.

7)Ery bertukar sekolah dari Jerantut ke Rompin...again look into this entry.

8) There was a family day for VCMSB at Bukit Gambang Resort City last Friday. We enjoyed it very much tapi bila balik...kain baju lagi nak kena settle! Huhuhu... Before balik, kita orang jenguk Ery kat Muadzam Shah.

9) Anak buah pulak nak datang this week sbb dia ada kejer kt Kuantan. Terima tetamu lagi.

I'm still sick with cough n flu, lagi apa mau citer...it is just a middle of February 2011 and I'm all exhausted!

Last but not least...I'm still thankful to ALLAH for all these b'cos I'm alive, full of life and never lack of it! :D

No comments:

Related Posts with Thumbnails