Wednesday, May 23, 2012

How confident?

Salam,

How confident you are that ALLAH will answer your prayer? The other day, someone that I know who I consider wara' since he was young passed a remark to me; "You make me realised that when I say my doa I'm only 50++% cofidence that ALLAH may answer my doa.You're like 99% confidence". Hey bro...what happened to the other 1%? Muahaha....

Seriously, me and my husband really surprised with that remark! Bukan apa, brader tu adalah seorang yang sangat menjaga solat, berpuasa sunat dan suka memberi nasihat. Sangat2 jauh banyak amal nya berbanding saya. Kenapa tidak 100% yakin bahawa ALLAH akan mengabulkan doanya?

Prinsip saya mudah sahaja, saya bukan seorang hamba ALLAH yang taat, saya sangat banyak dosa, saya sangat banyak kesalahan and you can even call me fasik or munafik, I don't mind. Tetapi walau siapa pun saya...saya tetap hamba ALLAH yang sangat2 bergantung kepadaNya. Saya tidak boleh lari dari Nya kerana dia tetap tuhan saya. Tuhan orang2 yang Muslim dan yang kafir. Dia lah Tuhan yang maha pengasih dan maha penyayang. Dia maha kaya dan tidak akan miskin jika Dia mengabulkan doa saya. Hanya Dia lah yang saya ada.

"Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu". Surah Al-Ghaafir ayat 60

How confident  are you?

No comments:

Related Posts with Thumbnails