Tuesday, May 8, 2012

Stop judging!

Salam.

I learned something and I wish I could share with y'all. I'm practicing it and hope I can continue to do so.

Have you ever see someone that you don't even know their names but you're judging them? I bet you do and we all do! Kadangkala kalau terjumpa orang yang gemuk, tentu kita sangka dia kuat makan. Kalau orang ada kereta besar, kita kata menunjuk2. Kalau ada perempuan yang terlebih gaya, kita kata perasan lawa. Walaupun tak pernah kita ungkapkan tetapi itu lah yang berkeliaran di minda kita. Kalau tidak percaya, cuba kita pergi pasaraya dan tunggu di tempat orang lalu lalang. Be aware of what your mind says.  Same thing if we see status update in the Facebook. We just couldn't help it!

So, next time if we meet people we know or we don't know....please stop judging them. Just look at them and don't say anything or don't even think anything. You will realize that life is better that way. Thru time you will feel how liberated you are!

Selamat mencuba :)

Rasulullah saw. bersabda: Hindarilah oleh kamu sekalian berburuk sangka karena buruk sangka adalah ucapan yang paling dusta. Janganlah kamu sekalian saling memata-matai yang lain, janganlah saling mencari-cari aib yang lain, janganlah kamu saling bersaing (kemegahan dunia), janganlah kamu saling mendengki dan janganlah kamu saling membenci dan janganlah kamu saling bermusuhan tetapi jadilah hamba-hamba Allah yang bersaudara. (Hadis riwayat Abu Hurairah ra.)


No comments:

Related Posts with Thumbnails