Wednesday, November 12, 2014

Meragam.

Astaqfirullah3X. Saya pohon keampunan dari ALLAH.

The other day
Peti ais saya meragam, tiba2 freezer defrosting
Chiller x sejuk tapi compartment sayur OK jer. Peti ais 3 pintu.
Saya jadi kalut, menghabiskan apa yang boleh.
Susah hati juga. Semua yg kat freezer compartment saya pindahkan.
Nasib baik saya ada drawer type freezer lagi satu.
Jam sekejap kalau nak beli perishable items.
Laaa...rupa2nya dia defrost sbb ais dah accumulated kat freezer compartment.
2,3 hari juga baru dia ok balik. Tu la...malas lagi cuci peti ais!
Kihkihkih....
Tup...tup..
Washing machine pulak...
Dia spin x habis dan repeat isi air. Very long cycle.
Hmmm...panel dah gong lattew.
Hubby kata cari baru jer.
Tapi hubby punyalah sibuk, tak sempat nak keluar cari sama2.
Saya suffer buat sementara.
Bila basuh baju...saya off kan bila dia nak isi air after spinning
Ntah camner...At one point after few days, washing machine tu OK balik.
Phewwww....lega!
So as of today...
I will say alhamdulillah everytime washing machine saya selesai membasuh.
Dan alhamdulillah bila saya buka tutup pintu peti ais...
Lesson;
Do not take things for granted in your life...
Never!


No comments:

Related Posts with Thumbnails