Thursday, July 15, 2010

UPSR dan PMR akan di mansuhkan?


Aku tak tahu nak komen apa. I'm not an expert and I'm not a teacher either. I'm just a simple parent. Kalau nak di mansuhkan pun...make sure the reason is professional not political. What do we really expect from our children to be? What do we expect them to achieve in life? Does exam oriented is good or otherwise?

Mak oii...banyak nyer soklan aku nih! Yang pasti nya Ery akan menduduki UPSR tahun ni. Setakat ni aku rasa semua nya macam menyeksa anak2 dan guru2. Nak paksa Ery buat latihan kat rumah pun aku rasa kesian. Last week dah mula Kelas Intensif Tahun 6. Bila aku dapat surat dari sekolah...aku mula menggaru kepala yang tak gatal ni. Selama hari ni dia ada kelas tambahan lepas waktu sekolah sampai pukul 2.40 ptg Isnin~Khamis. Malam2 pulak tuisyen kat sekolah jugak dari 8.00~9.30 malam. Cuti sekolah hari tu pun ada kelas tambahan sekolah jugak...Kali ni pulak pukul 1.45 ~ 3.45 setiap hari kecuali hari Jumaat! Dan minggu ni dia ada Pre-trial test sebagai persediaan Percubaan UPSR pada 27hb nanti. Can somebody tell me what is this?

Kalau tak dapat 5A jugak...tak tahu lah nak kata apa.

No comments:

Related Posts with Thumbnails