Thursday, July 1, 2010

Kegagalan


Aku pergi menghantar barang di office lama. Jadi berjumpalah dengan beberapa orang office mate lama ku. Ada seorang teman yang telah berkahwin buat kali ke-2 tahun lalu setelah bercerai dgn suami pertama nya. Aku pun bertanya, "Bagaimana dengan suami baru?" "Ah, susahlah Kak Nik. Agak nya saya ni tak boleh berkahwin kut!" jawab nya. "Eh...apsal pulak kau ni?" kata ku. " Tak kisahlah kalau dia tak paham saya, tapi susahlah nak paham perangai orang ni," sahut nya.

Aku juga kenal seseorang yang telah berkahwin sebanyak 4 kali di dalam hidup nya dan mengalami masalah yang sama dengan isteri-isteri nya. Di manakah silap nya? Tersalah pilih kah? Dalam mengejar kebahagiaan, manusia akan gagal beberapa kali dalam hidupnya. Dengan kegagalan itu dia akan tahu di mana kelemahan dirinya; gagal sekali tidak mengapa, yang susah ialah jatuh dua kali di tempat yang serupa. Di mana kah misteri nya....

My advice : If you lose, don't lose the lesson.

No comments:

Related Posts with Thumbnails