Sunday, November 1, 2009

Berkesankah mesej kita?



Salam,

First of all, thanks to Har sebab benarkan Kak Nik cnp gambar fenomena bulan malam tadi (gambar di atas).Anyway, I missed to watch the phenomena b'cos I was already in bed when I got the message.

Semalam aku keletihan kerana ada majlis graduasi di sekolah Kak Yong (my eldest). Aku dapat mesej dari Sal jiran ku. Mesej nya "Kalau x tdo lagi, kluar lah tgk bulan". Aku reply "Knaper ngan bulan?". "Gi la tgk" jawabnya. Considering I was in bed and tired...ah, malas lah nak keluar. Macamlah aku tak pernah tengok bulan! Mesej Sal tak cukup kuat untuk aku tinggalkan tempat tidur.

Siangnya, semasa majlis graduasi Kak Yong beritahu aku tentang ada majlis pada malam nanti utk pelajar tingkatan 5, ala-ala prom night gitu. Semua orang kena dressing cantik2. Jadi baru lah aku faham kenapa dia meminta aku belikan baju kurung baru tempohari. Kenapa hanya meminta tetapi tidak di beritahu sebabnya. Dia enggan memberitahu sebabnya bila di tanya. Sememangnya aku menolak permintaan nya kerana aku telah membeli 2 pasang baju kurung untuk nya semasa Hari Raya baru2 ni. Kalau di beritahu... lebih dari baju kurung emak boleh belikan utk kakak!

Cukup berkesan kah mesej kita? Sukar sangat kah untuk berterus-terang? Jadi, jangan salah kan orang lain jika mereka tidak melaku kan apa yang kita mahukan atau kita tidak dapat apa yang kita mahu kan dalam hidup ini.

Got my message????

2 comments:

Ust Halim Nasir said...

Biar lah bulan bicara sendiriiiiii.......
Biar lah bintang kan menjadi saksiiiii.....
He he he...

Ainur68 said...

cewah....

Related Posts with Thumbnails