Thursday, November 5, 2009

Hebatnya CINTA....

Rasulullah SAW dalam hal ini bersabda “Allah SWT mempunyai seratus rahmat dan menurunkan satu rahmat kepada jin, manusia, binatang dan haiwan melata. Dengan rahmat itu mereka saling berbelas-kasih dan berkasih sayang dan dengan pula binatang-binatang buas menyayangi anak-anaknya. Dan menangguhkan 99 bahagian rahmat itu sebagai kasih sayang-Nya pada hari kiamat nanti.”

Apa hal nya dah tua2 camni nak berbicara hal tentang cinta lak kali ni. Eh...jangan underestimate cinta ni tau! Cinta ni tak kenal tua atau muda. Memang itulah fitrahnya manusia yang telah Allah jadi kan. Kerana cintalah manusia berkembang-biak di bumi Allah ini.

Aku kesian kepada seorang teman yang baru sahaja putus cinta. Walaupun cintanya agak singkat tapi kesannya tetap ada. Maka saban hari aku melayan chatting di Facebook dengannya bagi mengurangkan beban hati yang di tanggung nya. Orang pompuan camtu lah! Cinta itu benci tapi rindu, cinta itu bila kita berdebar bila bersamanya. Cinta itu bila kita hanya memikirkan tentangnya. Cinta itu bila kita rasa ingin terbang kepadanya. Itulah di antara tanda-tanda wujudnya cinta. Cuba lihat pula "quote" di bawah;


Betapa kuatnya perasaan kita bila kita berada di alam percintaan. Jika tidak masa kan ada perumpamaan mandi tak basah, makan tak kenyang dan tidur tak lena. Walaupun terseksa begitu...itulah yang menyebabkan CINTA itu INDAH!

Itu baru cinta sesama manusia. Agak2nya bagaimana cinta Rasulullah s.a.w pada umatnya? Jika tidak masa kan Rasullulah s.a.w menyebut umatku, umatku, umatku sebelum wafatnya baginda. Dan bayangkan betapa HEBAT nya CINTA Allah pada hamba Nya!Itu pun baru SATU rahmat yang di turunkan di bumi ini. Subhanallah. Dan aku pun terkedu....hebat nya C.I.N.T.A!

1 comment:

relaxjom said...

Cinta itu kadang-kadang umpama dadah dan candu kepada manusia . . .

Adakalanya menjadi penawar . . . adakalanya menjadi racun . . .

Walaupun tidak pernah bersua muka . . . kita tetap mengasihi dan mencintai Nabi S.A.W . . .

Semoga rasa cinta dan kasih kita yang tidak seberapa ini dapat menempah syafaat Nabi kelak. . . mudah-mudahan . . .

Related Posts with Thumbnails