Monday, March 8, 2010

Security in life...

Semalam hubby aku balik lambat lagi. Habis meeting dgn CEO pukul 7 ptg. Bila balik dia asyik mengekor aku. Cerita tentang discussion dengan CEO. Nampak macam upset sikit. Tapi dia cuba jadi reasonable dan rasional. Instructions...clear cut. Please assume this company is yours. What you gonna do if your company is not making any profit? No sentimental value any more. Maintain who you want, let go who you do not want. No such thing as security in Petronas...no more. Anybody can be kicked out whether you are high flyer or not. In other words, keep minimum manpower with high efficiency. No problem of paying them more. Squeeze them...in my simple term.

Berat...berat...itulah yang hubby aku fikirkan. Fikirkan tentang nasib anak2 buah dan nasib sendiri. Restructuring is not a good news. Even if he will be maintained but he will spend more and more time in the office than at home. Makan gaji macam tu lah.

Cuba bagi tahu kat aku apa yang secure dalam dunia ini? Jawapan aku...tidak ada. Tidak ada apa yang secure dalam dunia ini. Hidup ini terikat dengan perancangan Tuhan. Kita hanya bertindak mengikut pemikiran kita tentang apa yang terbaik buat kita. Tapi Allah sebaik2 pelaksana. Life can change its course half way...who knows. You may have something today but not tomorrow. Rumah, kereta, pekerjaan, anak2 semuanya milik Allah. Hatta diri kita sendiri pun. Cuba kenangkan kisah Nabi Ayub alaihissalam. Hmmm....still thinking that you are invincible? Think again....

Aku sentiasa mendoakan yang terbaik buat suami ku!

2 comments:

Unknown said...

Petronas is not making any profit? That's hard to swallow.

Ainur68 said...

Bukan Petronas as a whole tapi certain operating units tak buat profit sekarang. Market is tough. Petronas is planning for 30% manpower cut.

Related Posts with Thumbnails