Friday, January 1, 2010

Selamat Tahun Baru 2010 & Cinta!



"Wahai Tuhan berikan aku kecukupan sehingga aku tidak mengharap orang lain selain dari engkau Ya Allah".

Selamat Tahun Baru 2010. Doa ku untuk semoga pengunjung blog ini agar ALLAH memberi kita kecukupan dgn setiap apa yang kita perlukan. Agar kita tergolong di kalangan orang2 yang bersyukur.

Tahun baru, azam pun baru...tapi citer manusia bukan nya semua baru. History tends to repeat itself. The point is, are we learning from others' experiences?

Semalam kawan aku call lagi. Seperti biasa aku menadah telinga mendengar luahan hati nya. No judgement passed...just listened, that was all she wanted.
At one point aku terkedu bila dia kata,"I read some articles saying that we shouldn't give all our hearts to our husbands. Luckily I don't give all my heart to my husband. That is why I can still control myself".

Hmmm....I'm not judging her but I'm just judging the statement. The statement was not new to me. I've read that too....but is it true? It is just an opinion not a fact.Terpulang kepada diri masing2 utk menilai nya. Aku percaya kepada cinta sepenuh hati. Jangan bimbang untuk di lukai. Tak perlu lah "selfish" dengan cinta. Baru kita tahu sebenarnya makna cinta! Wallahualam.

Consider this, I've read one article saying "Hearts are meant to be broken and mended by itself, it is within it's job descriptions!" Is it true? You be the judge....hahaha :D.

No comments:

Related Posts with Thumbnails