Thursday, February 11, 2010

Ada Kaki


Semua barang kat rumah aku ada kaki. Knaper....tak percaya ker?

SCENE 1

Aku sedang memasak di dapur. Tiba2 Amirah a.k.a. Cik Punggah masuk...

Amirah: Hmm...sedap nyer mak masak!
Aku : Nak ambik hati mak lah tu, thank you!
Amirah : Welcome.

Pastu aku sediakan hidangan tengahari. Aku tengok dah bersepah2 barang mainan di depan ruangan TV. Dengan nada perli...

Aku : Hmm...pandainya Mirah wat sepah!
Amirah : Thank you! (dengan nada ceria...)
Aku + hubby : Welcome...
Hubby : Bertuah punyer anak!
Aku : (Speechless...)

SCENE 2

Ruang TV bersepah lagi dengan barang2 mainan, kusyen sofa, bantal peluk dan bermacam-macam lagi.

Aku : Eh...bantal peluk ni ada kaki lah!
Amirah : Mana ader. Mak tengok...dia mana ada muka, tangan, kaki...mana ader!
Aku : Tapi kan Mirah..kalau dia tak ader kaki macam mana dia boleh keluar dari bilik arr? Mesti dia berjalan. Ni buku emak ni pun, macam mana dia ada kat sini! Mesti dia ada kaki...
Amirah : Emak ni!(Baru terperasan)

Alhamdulillah...thanks to Allah for giving me the opportunity to have her in my life. Hubby aku kata, bukankah kita selalu mintak pada Allah supaya kita termasuk di dalam golongan orang2 yang sabar ke? Jadi...sabar tu bukan benda percuma, you need to be trained dear! Amirah is one of your training material. Be careful what you wish for!

No comments:

Related Posts with Thumbnails