Wednesday, February 17, 2010

Bila dah pencen nanti...


Geram pulak rasa nya kat Cik Punggah aku tu. Memang banyak cengkadak betul! Nak makan pun tak senang...ader jer kerenah dia. Sambil melayan dia muka aku mencuka....tiba2 sesuatu terlintas masuk ke dalam fikiran aku. Aku terus tersenyum. Hubby aku pun rasa cam pelik pulak. "Apasal awak tetiba tersenyum?" tanya nya kehairanan. "Kalau ikutkan hati ni, memang nak marah dengan Amirah ni. Tapi tiba2 saya terfikir pulak...masa ni lah saya boleh layan kerenah dia. Nanti bila dorang semua dah besar, awak pandang saya dan saya pandang awak!" kata ku. "Tinggallah kita berdua jer kat rumah yang besar ni," tambah aku lagi. Hubby aku terdiam. Pastu dia tanya, "Bila dah pencen nanti kita nak duduk kat mana?". "Ntahlah bang...saya tak terfikir pun pasal tu, duduklah kat mana2 pun, rumah ni pun dah cukup bagus. Itu pun kalau panjang umur, ntah hari ni ntah besok saya mati. Dunia ni sementara jer, why bother? Lebih baik saya fikirkan tentang hari ini. Bukan tak fikir langsung pasal masa depan...kita buatlah apa yang patut. As long as everything is already paid off, let fate takes us to where ever it wants!" jawab ku. "Habis tu, Abang nak duduk kat mana?" tanya ku semula kepada nya. "Ntah...Abang pun tak tahu," sahut nya.

Kwang...kwang...kwang...2X5 daaaa...Another 13 years to go!

No comments:

Related Posts with Thumbnails