Wednesday, August 18, 2010

Puasa : Training in Progress II


Yeay! Alhamdulillah, Amirah dah berjaya complete satu hari puasa semalam! Balik jer sekolah dia terus mintak air, pastu dia kata dia lapar...terpaksa buying time lagi. Dia merengek2, semua jadi tak kena. Dia suruh aku garu lengan nya...aku garu. Bila missed tempat garu, dia marah! Aku ikut dia kehulu kehilir dia marah jugak! Cuma kali ni tak tergolek2 atas lantai. Dia negotiate nak berbuka pukul 1, aku tak kasi.

Bimbang juga dia curi2 minum masa aku tinggalkan dia sebentar masa ambik Ery dari sekolah. Aku pun tak nak pesan dia jgn curi2 minum sebab nanti macam kasi idea pulak utk dia curi2 minum. Surprisingly...bila aku balik dari ambik Ery dari sekolah, dia terus cakap "Emak, Mirah tak minum pun!" dengan nada ceria. Hmmm....akak ni cam musykil jer! Bila check sinki kat dapur memang x der pun cawan ker aper ker kat dalam tu...budak2 selalu nya bukan pandai sorok barang bukti pun...hahaha :) "OK, good," kata ku. Aku cuma kata,"Betul ya Amirah tak minum, emak tak tahu kalau Amirah tipu emak tapi ALLAH tahu!" "Betul!" kata nya. Malas nak tanya banyak kali, nanti dia kata aku tak percaya kat dia pulak.

Cuma agak heran sket...dia main macam biasa jer sampai waktu berbuka. Suruh tidur pun dia tak nak (emak dia yang tidur.....hihihi). Like there are some duracell batteries hidden inside her, somewhere.... Bila aku tanya dia pada waktu Asar tu, "Amirah asyik main2 jer tak henti2 tu...tak lapar ngan dahaga ker?". Dia jawab "Tadi Mirah lapar ngan dahaga, tp sekarang dah tak dah!" Hmmm....tinggi betul ilmu anak aku nih!

Anyway, one stack Sugus for Amirah as promised!

No comments:

Related Posts with Thumbnails