Wednesday, August 4, 2010

Sabar dan redho...



I do not expect this. Someone who was gone missing from my life and then I encountered again almost a year ago is actually a "test" that ALLAH has given to me. Who am I to complaint?

Dengan iman aku yang lebih nipis dari kulit bawang ni menuntut aku untuk bersabar juga. Kalau boleh redho lagi baik. Ntah lagi setahun, dua tahun, 10 tahun....atau sampai ALLAH menjemput aku. Wallahualam.

To look on a positive side, ALLAH gives me reason to remember Him more. To be solely depended on ALLAH. To submit myself to ALLAH. It is not that bad actually. Sesungguhnya iman itu terdiri atas dua bahagian: sebahagian sabar dan sebahagian lagi syukur. Kata orang sabar itu adalah yang paling mulia, tapi redho itu paling tinggi. Ustaz aku kata sabar itu tiada batas nya. Maka bersabarlah selagi mampu kerana ALLAH pasti membalas nya.

“Sesungguhnya orang-orang yang sabar itu, akan disempurnakan pahalanya dengan tiada terhitung”. (QS Az-Zumar : 10).

Berkata Umar Abdul Aziz ‘Allah tidak memberi kenikmatan kepada seseorang hambaNya dengan suatu kenikmatan kemudian Dia mengambil kenikmatan itu daripadanya. Lalu digantikanNya dengan kesabaran, melainkan apa yang dijadikan ganti itu lebih baik daripada apa yang diambilnya.’

Doakan untuk aku. Semoga aku termasuk dari golongan orang2 yang sabar dan redho. InsyaALLAH. Amin.

Who said I'm that lucky?

No comments:

Related Posts with Thumbnails