Wednesday, October 28, 2009

Letih Bekerja


Dan dalam satu riwayat dikatakan: "Barangsiapa mencari rezeki yang halal dengan niat untuk menjaga diri supaya tidak minta-minta, dan berusaha untuk mencukupi keluarganya, serta supaya dapat ikut berbelas kasih (membantu tetangganya), maka kelak dia akan bertemu Allah (di akhirat) sedang wajahnya bagaikan bulan di malam purnama." (Riwayat Thabarani)

Kesian hubby aku..... Semenjak 2 menjak ni memang dia letih betul dengan kerjanya. Training 2 minggu hari tu sebenarnya crash course utk dapat Master. Banyak pulak assignment yang kena buat. Tidur 2~3 pagi. Pergi kerja hari2 lagi. Big boss dia cuti lak...kena "berlakon" lak ganti boss. Appraisal anak buah nak kena buat lagi, layan anak isteri lagi..kesian, kesian, kesian.

Dia mintak tolong aku buat summary utk case study. Konon2 nak tolong lah...aku baca 2~3 pages, aku give up arr...dah berkarat dah otak ni! Selalu nya bila letih camtu dia akan tanya aku, "Ada tak kerja yang senang tapi boleh dapat duit banyak?" Dan aku akan jawab "Ada...jual dadah!" Kwang kwang kwang... Semalam dia tanya aku lagi, "Ada tak kerja yang senang tapi boleh dapat duit banyak.....selain dari jual dadah?" Hahaha...aku kehabisan modal pulak dah! Ada saper2 boleh tolong jawab kan.....

1 comment:

Nique said...

tak dapek eden nak menolongnyer...

Related Posts with Thumbnails